Menu

Kde najít dobré známosti, co nás posunou?

Nehledejte známosti, vytvořte dobré produkty nebo poskytujte dobré služby a tyhle známosti si vás pak najdou samy. Rozhodně je lepší, když oni osloví vás, než vy je.

V dnešní době je těžké najít v různých oborech jako je například právník, marketér, reklamní agentura a další, firmy, na které je spoleh. A svou práci dělají dobře, věnují vám více času, než by měly, i když za tím není vidina velkého zisku. Umí poradit a k vašemu problému přistupují, jako by byl jejich vlastní. Jakmile takovou firmu najdete, už se jí držíte a nemáte nejmenší důvod hledat dál. A pokud by náhodou váš známý řešil podobný problém, je jasné, koho mu doporučíte. A takhle vznikají nové známosti. Od podnikatele k podnikateli, stačí mu nějak pomoci, udělat něco navíc a nechtít za to hned peníze. A on vás rád doporučí.

Rozhodně můžete toto vaše hledání zákazníků podpořit, kde?

No nikde jinde než tam, kam za tímto účelem se seznámit míří všichni. 

Jedná se o tzv. byznys snídaně, jde o to, že vždy na předem domluveném místě se setkává větší množství podnikatelů za tímto účelem, aby se seznámili a navázali spolupráci a také se u toho dobře najedli. Z každého oboru je zde většinou jeden, maximálně 2 zástupci, takže pokud do takové skupiny přijdete jen s trošku originálnější službou nebo produktem, rozhodně nebudete mít žádnou konkurenci.

Koho zde přesně potkáte?

Většinou manažery, zástupce firem, ale někdy i ředitele. Na takových akcích musí jít ostych rozhodně stranou, nesmíte se bát dělat to, pro co jste se sem vydali, a to je komunikovat a navazovat nové známosti. Umět se dobře odprezentovat (představit se) je základ. Měli byste se představit tak, aby to toho druhého zaujalo a popřípadě rozproudilo konverzaci. 

Příklad: Když se vás zeptám, v čem podnikáte nebo co děláte, a vy mi odpovíte já jsem makléř, právník, tak moje odpověď je aha ok. Pokud by mi člověk ale řekl: Jsem Honza Koloběžka a šetřím lidem peníze. Letos je to už něco přes 5 mil. korun. Budí to ve mně spoustu otázek. Snažte se být kreativní a na představení si dejte záležet. Pokud jím upoutáte pozornost, máte o smysluplnou konverzaci ve vašem zájmu postaráno.

Rozhodně je ale nejlepší varianta dělat kvalitní produkty, ty lidé mají rádi a také je rádi doporučí.

Autor: James Riess

 

Na koho si dát všeobecně v byznysu pozor? Na ty, co vám slibují za málo hodně
Základní pravidla podnikání podle Jamese Riesse
Strategie reálného konce? Musíte si umět představit reálný konec hry. Naučit se předvídat