Menu

Co funguje jednomu, nemusí fungovat druhému aneb když dva dělají totéž, není to totéž

Všimli jste si úžasného projektu nebo nového produktu, který jde rapidně na odbyt? Říkáte si, co je na tom, vždyt to zvládnu taky? Není zde nic složitého, co bych nedokázal i já... To možná ne, otázka je ale, co tomu dáte.

Vy jste slepí, protože do projektu zcela nevidíte a nevidíte ani to, že dotyčná osoba se na spustění chystala půl roku a příprava jí zabrala téměř rok. Obětovala tomu hodně, stálo to 2× tolik + další investice, které pořád přicházejí.

Proč to nedělat

Je to hlavně přístup k věci samotné, nebude to něco, co jste vymysleli vy a jediné, co od toho budete čekat, jsou peníze, ale ne radost z práce. A to je právě to, proč firma roste, když vás to obohatí i jinak než finančně například tím, že vám váš produkt nebo firma bude dělat radost, věnujete jí uplně jiné úsilí, práci nebudete flákat a vaše produkty se budete snažit dělat co možná nejvíce kvalitními, protože za nimi stojí vaše jméno, kterého si vážíte.

Proč to nedělat zadruhé

Pokud tento člověk vytvořil produkt, pro který existuje trh o miliónu lidí, a další nejsou a vydělává čtvrt milionu měsíčně, je důležité si uvědomit, že i přesto, jak moc to bude těžké, se vám povede mu přetáhnout 50 % klientely, což už je tak dosti nereálné, ale dejme tomu, že bude váš zisk 125 tis. korun, ale pokud se k tomu objeví další dva konkurenti, můžete se dostat na zisk například 40 tis. měsíčně, který vám už nestačí za námahu, kterou máte s projektem spojenou, protože nakonec po zaplacení nákladů bude váš čistý zisk 15 tis. korun. 

Okopírovat něčí nápad se rozhodně nevyplácí, protože ten, kdo ho dostal tam, kde je, tomu obětoval vše, a to se vám s velkou pravděpodobností nepodaří, protože on to dělal s radostí, zatím co vy za vidinou zisku. A to neberu to, že dotyčný už má tým lidí, kteří se mu starají o spoustu věcí. Věcí, které dnes nevidíte a dojdou vám až při uvedení produktu na trh.

Snažte se být inovativní a vymýšlet vlastní projekty, které vám budou hlavně přinášet požitek z práce nebo aspoň nějaké drobné – to proto, abyste se na to po měsíci nevykašlali. A nekopírujte již to zaběhlé „nemá to smysl dostat dál, než je konkurence, bude to velmi těžké“.

Autor: James Riess

Na koho si dát všeobecně v byznysu pozor? Na ty, co vám slibují za málo hodně
Základní pravidla podnikání podle Jamese Riesse
Strategie reálného konce? Musíte si umět představit reálný konec hry. Naučit se předvídat